מכתבי תודה
בעמוד זה תוכלו להתרשם ולקרוא בקצרה על כל אחת מהרצאותינו.
רוני אני זוכרת את תחילת דרכי לא כל כך מזמן
להמשיך לקרוא
רוני
אני זוכרת את תחילת דרכי לא כל כך מזמן כשהגעתי למשרד של חבר שהוא בעלים של מכללה והצגתי בפניו את כל רעיונותיי ורשמתי את זה על דף.
אני זוכרת שהבטתי על הדף וכל הרשום עליו והדבר היחיד שראיתי שם זה:" בלאגן!!!".
למזלי החבר הזה המליץ לי לקחת "קואוצ'אר" (מאמן עסקי) ואני מצידי זלזלתי בעניין ולא האמנתי בזה מעולם. עד ש….
קיבלת המלצה מחבר טוב עליך ואמרתי שאתן לזה הזדמנות. אז לאחר שיחה טלפונית קצרה תיאמנו את המפגש הראשון שלנו.
אני זוכרת שיצאתי מהמפגש הראשון איתך בידיעה שאני לא רוצה את זה זה כי אני אוהבת שהולכים בדרך שלי.
כאן פתאום מחליטים להסיט אותי מהדרך אבל בכל זאת נתתי לזה הזדמנות והמשכתי והתמדתי אחת לשבוע הגעתי לפגישה אחריי שעשיתי את כל שיעורי הבית שניתנו לי.
מעולם לא היה לי מאמן עסקי או מישהו שיכוון ויוביל אותי בצורה כזו מדויקת שכל האספקים של החיים כלולים בתוכה ולא רק העניין העסקי.
מחודש לחודש התחלתי לחוש את השיפור בכל האספקים של חיי החל מזוגיות ועד עבודה וכל מה שעובר באמצע. מסתבר שהכל קשור בכל.
רוני לימדת אותי לראות דברים בצורה שונה, להסתכל לעומק שלהם ואז עוד קצת עמוק יותר. למדתי ממך מהי כנות, יושר ואמירת האמת תמיד.
אני חייבת לציין ולומר שאתה רוני לוקח תחת חסותך את "המתאמנים" שלו. כלומר תמיד היית זמין לי לכל שאלה או התלבטות ועצה טובה וחמה.
אחד הדברים שמאפיינים אותך, רוני, זה שאתה לא מוותר ולא נכנע לרצון של האחר גם אם ממש הייתי מתעקשת על משהו ידעת לעצור אותי.
אני יכולה לומר על זה שמעולם לא הייתי מקשיבה ותמיד עושה את ההפך בחיי ממה שהיו אומרים לי אבל הפעם ניסיתי אחרת ונוכחתי לדעת שכל פעם שהיית היה קשוח איתי ולא הרפת למרות שאני רציתי אחרת ואמרת לי לא לעשות משהו מסוים ובסופו של דבר הייתי מקשיבה לך רק טוב יצא מזה.
אני יכולה לומר שמטרותיי בעבודה מולו הושגו יותר ממה שציפיתי:
עשיתי סדר בבלאגן של החיים שלי הן בפן האישי והן בפן העסקי.
למדתי איך לנסח את עצמי בצורה נכונה וטובה מול הלקוחות שלי.
ההתנהלות הכלכלית שלי היא ברמה מאוד גבוהה היום- אני עם כמה חסכונות בצד.
הצלחתי במה שאני עושה ומצאתי את הנישה שלי ואת המקום שלי.
למדתי לעמוד על שלי ולא לוותר בקלות על עצמי מול העולם.
רוני – נתת לי כלים להתמודד עם כל המצבים שתיארתי למעלה. כיום אני למודה ויודעת מה כן ומה לא, מה פחות ומה יותר וכבר בלי להתייעץ איתך כי קיבלתי כלים להתנהלות חיים נכונה יותר
אז כן אני מאמינה שההצלחה שלנו בחיים גם אנחנו פועלים כיחידים ולא כצוות לא נבנית רק בזכות עצמו אלא בזכות אנשים שסובבים אותנו ונותנים לנו כלים לחיים.
אני גאה לומר שההצלחה שלי היא בזכותך ואיתך. הלכת איתי לאורך כל הדרך מההתחלה ועד היום ועוד ממשיך. רוני אתה חלק ניכר ומאוד גדול מחיי וכך זה ימשיך.
אני רוצה להודות לך רוני היקר, על כל התמיכה שלך לאורך הדרך ועל כך שלא שיחררת אלא תמיד היית רוח גבית לא משנה מה היה ומה קרה.
כשמישהו עושה את המקצוע שלו מתוך תשוקה אמיתית ומתוך רצון עז לתת, ללמד ולסייע זה מורגש-
וזה רוני המבורגר!!!
רוני כשהגעתי אליך הרגשתי תקוע, חסר כיוון ומבולבל
להמשיך לקרוא
רוני
כשהגעתי אליך הרגשתי תקוע, חסר כיוון ומבולבל.
לא טוב לי בעבודה ולא טוב לי בחיים האישיים, הרגשתי עצוב ומדוכא.
היו לי חלומות וידעתי שיש לי את היכולות , אבל לא ידעתי איך לנוע בין המצוי ורצוי.
במקום שאני אנהל את החיים, הם ניהלו אותי.
בעזרתך למדתי למקד ולהתמקד, לקבוע יעדים ולחתור אליהם.
למדתי לשים את עצמי במרכז ולדאוג שיהיה לי טוב.
למדתי הפסיק לפחד ולקחת אחריות על החיים שלי.
דדי
עשה ואל תעשה
בעת ניהול משא ומתן
להמשיך לקרוא
הרצאה קצרה שמיועדת לנותני שירות למיניהם
בהרצאה ניתן דוגמאות לאירועים ומקרים ונלבן אפשרויות מתן מענה נכון בהתאם לסיטואציה.
תהליך קבלת החלטות
לעיתים ההתלבטות היא כה ארוכה - שאנחנו מפסידים את ההזדמנות להצלחה בכלל.
אחד הנושאים הקשים ביותר למנהלים בדרגות השונות כמו גם לאדם הפרטי הוא נושא 'קבלת החלטות'. אנחנו לא מעט מתחבטים ומתלבטים לגבי נושאים שונים.
הדיון הפנימי של האדם עם עצמו בעניין החלטה זאת או אחרת היא קשה. החלטה נכונה יכולה להביא אותנו להצלחות והתקדמות בחיים ובעבודה.
אם היה בידנו מנגנון שיאפשר לנו לקבל החלטות באסרטיביות ובמהירות הרי שנוכל להביא את עצמנו להישגים שאולי קודם היה לנו קשה להשיגם.
בהרצאה נבדוק מהי 'החלטה' ומה גורם (או יכול לעזור) לנו להחליט. נעבור על תהליך קבלת החלטות באופן אישי כל אדם לעצמו, וכיצד מתקבלות החלטות בקבוצה.
נציג את מודל סחל"ב - "סינון, חקירה לעומק, בחירה " שהוגדר על פרופסור איתמר גתי.
נציג את הקונפליקט של הורידן – החמור הצמא והרעב.
נעבור על מודל קארגני לטכניקות של משא ומתן וקבלת החלטות.
נברר כיצד ניתן לשפר את תהליך קבלת ההחלטות. בסיום ההרצאה אעביר לקהל שאלון שיבהיר להם יותר את נושא 'קבלת החלטות' כל אחד בחייו שלו ובאופן אישי.
זמן ההרצאה: כשעה עד שעה וחצי.
הדיון הפנימי של האדם עם עצמו בעניין החלטה זאת או אחרת היא קשה. החלטה נכונה יכולה להביא אותנו להצלחות והתקדמות בחיים ובעבודה.
אם היה בידנו מנגנון שיאפשר לנו לקבל החלטות באסרטיביות ובמהירות הרי שנוכל להביא את עצמנו להישגים שאולי קודם היה לנו קשה להשיגם.
בהרצאה נבדוק מהי 'החלטה' ומה גורם (או יכול לעזור) לנו להחליט. נעבור על תהליך קבלת החלטות באופן אישי כל אדם לעצמו, וכיצד מתקבלות החלטות בקבוצה.
נציג את מודל סחל"ב - "סינון, חקירה לעומק, בחירה " שהוגדר על פרופסור איתמר גתי.
נציג את הקונפליקט של הורידן – החמור הצמא והרעב.
נעבור על מודל קארגני לטכניקות של משא ומתן וקבלת החלטות.
נברר כיצד ניתן לשפר את תהליך קבלת ההחלטות. בסיום ההרצאה אעביר לקהל שאלון שיבהיר להם יותר את נושא 'קבלת החלטות' כל אחד בחייו שלו ובאופן אישי.
זמן ההרצאה: כשעה עד שעה וחצי.
העצמה
העצמה אישית זו הדרך המובילה אותנו למצוא בתוכנו את הכוחות למימוש עצמי והגשמה של החלומות הכמוסים ביותר שלנו.
בהרצאה זאת נבדוק מהי ההעצמה האישית ומה יש בידנו על מנת להעצים את עצמנו או את עמיתנו. לכן אדרבן את הקהל לברר עם עצמו מי הוא בכלל.
כנאמר בשיר של קוני למל:
אומרים כי אני, אינני אני
על כן אני נבהל
כי אם אני אינני אני
אז מי אני בכלל
נעבור על האתגרים העומדים בפנינו בדרך למציאת ה"אני" עצמי.
נדבר על איך מתמודדים עם אתגרים אלה וכיצד מגיעים למצב של שליטה עצמית מלאה.
אציג מודל של תהליך שייקח את השומע ממצב של חוסר אונים למצב של שליטה בחיים.
בהמשך נעבור על סוגי "העצמות" (פרטנית, קהילתית) והשלבים השונים בתהליך ההעצמה. נסיים עם טיפים שכוללים את שפת הגוף, תובנות, יצירתיות, אמון, רבגוניות, מודעות, הדדיות, כבוד ועוד.
זמן ההרצאה: כשעה וחצי.
כנאמר בשיר של קוני למל:
אומרים כי אני, אינני אני
על כן אני נבהל
כי אם אני אינני אני
אז מי אני בכלל
נעבור על האתגרים העומדים בפנינו בדרך למציאת ה"אני" עצמי.
נדבר על איך מתמודדים עם אתגרים אלה וכיצד מגיעים למצב של שליטה עצמית מלאה.
אציג מודל של תהליך שייקח את השומע ממצב של חוסר אונים למצב של שליטה בחיים.
בהמשך נעבור על סוגי "העצמות" (פרטנית, קהילתית) והשלבים השונים בתהליך ההעצמה. נסיים עם טיפים שכוללים את שפת הגוף, תובנות, יצירתיות, אמון, רבגוניות, מודעות, הדדיות, כבוד ועוד.
זמן ההרצאה: כשעה וחצי.
שירות ומכירות ומה שביניהם
העולם המודרני של ימינו מתבסס על מכירות בכל דרך ואופן. אם זה מכירות ישירות פנים מול פנים בחנות או להבדיל מכירה דרך הרשת בחנויות אינטרנטיות מקוונות בו אנו רוכשים מוצרים מכל מקום בעולם.
המכירה עצמה לא תתקיים בלי שירות איכותי מצד המוכר וגם הפוך לא תהיה מכירה כלל בהיעדר שרות. במהלך ההרצאה נשאל את הקהל ונדון מדוע משקיעים גופים עסקיים וציבוריים כל כך הרבה כסף ואמצעים בשיפור השירות ואיך מתחבר נושא שירות לנושא המכירות.
בהמשך נתרגל עם הקהל כמה תרגילים בנושא שירות ונדון כיצד לעשות את זה טוב יותר.
ניתן לקהל אפשרות לשתף בסיפורי שירות טוב ושירות דוב.
בהרצאה זאת אני מתאים את תכני ההרצאה והדוגמאות שבה לתכנים ולמוצרים של הארגון - מזמין ההרצאה.
זמן ההרצאה: שעה וחצי.
המכירה עצמה לא תתקיים בלי שירות איכותי מצד המוכר וגם הפוך לא תהיה מכירה כלל בהיעדר שרות. במהלך ההרצאה נשאל את הקהל ונדון מדוע משקיעים גופים עסקיים וציבוריים כל כך הרבה כסף ואמצעים בשיפור השירות ואיך מתחבר נושא שירות לנושא המכירות.
בהמשך נתרגל עם הקהל כמה תרגילים בנושא שירות ונדון כיצד לעשות את זה טוב יותר.
ניתן לקהל אפשרות לשתף בסיפורי שירות טוב ושירות דוב.
בהרצאה זאת אני מתאים את תכני ההרצאה והדוגמאות שבה לתכנים ולמוצרים של הארגון - מזמין ההרצאה.
זמן ההרצאה: שעה וחצי.
לתת שרות לקוחות לא נעימים
מה קורה לנו כאשר אנחנו נתקלים בלקוח מתלונן?
מדוע יורדת רמת השירותיות שלנו כשאנו נתקלים באדם לא נחמד?
נדבר על הרושם הראשוני מהלקוח
נדבר על סטיגמה ארגונית
מה קורה כשהלקוח מתנהג בצורה אגרסיבית?
נעבור על סוגי תגובות אפשרויות מבחינת נותן השירות בהתאמה לסוגי מצבים שונים
לסיכום מדבר על מה מאפיין שירות מעולה .
מנהיגות והתמודדות
עם שינויים
הרצאה שהיא מיני סדנה – מיועדת לראשי צוותים, מנהלי ביניים, ומנהלים .
נתחיל בכמה תרגילים שיאפשרו לצוות להבין איך מתרגלים מנהיגות בצוותים.
על סמך התרגילים מלבן בכיתה סוגיות הקשורות באיך התנהג כל אחד כמנהיג, יתרונות – חסרונות .
ננסה להבחין בין מנהיגות לבין שלטון בין ניהול צוות בצורה לוגית לבין שימוש בכוח לצורך הבהגת הצוות.
ניתן הגדרה ל'מנהיג' – שלושת התנאים להתקיימות הגדרת המנהיג.
נציג את מודל – מאפייני התפתחות עבודת הצוות.
נבדוק מה הם סוגי המנהיגים השונים.
ונבדיל בין מנהיג למנהל.
מציג את מודל ההסתגלות לשינוי .
ונראה איך אפשר לנצל משבר כדי לקיים שינוי חיובי.
לחץ ושחיקה -
מודלים להתמודדות
כאשר אדם מרגיש כי אינו מצליח לתפקד "כפי שנדרש ממנו" – או נאמר לו כי "אינו עומד בדרישות התפקיד" - נוצר פער בין הציפיות שלו מעצמו ובין התוצאות שאליהן לא הצליח להגיע - התוצאה לרוב מתבטאת בלחץ.
כאשר הלחץ הזה הופך למצב קבוע - נוצרת שחיקה ביכולות של האדם להתמודד עם הלחץ הזה.
בהרצאה נברר מהו לחץ, נבדוק מה השלבים השונים להתקדמות והתעצמות הלחץ – ועל ידי כך נלמד לזהות לחץ מתקרב.
נעבור על השלבים השונים של הלחץ:
שלב א: אזעקה.
שלב ב: התמודדות (התנגדות).
שלב ג: תשישות.
נשוחח על נושא מהי שחיקה ואיך היא גורמת לתשישות?
נעבור בקצרה על מחקרים בנושא השחיקה מה הגורמים לכך, מצד שני נבדוק מהם הדרכים לזהות את השחיקה – על מנת לדעת להימנע מכך ולחיות נוח יותר.
בהרצאה אני מביא תובנות מתוך מאמרים לאורך ההיסטוריה, כמו כן, נפרט את מודל התגובה של 'סלייה' להתמודדות עם לחץ ושחיקה.
זמן ההרצאה: כשעה עד שעה ורבע.
כאשר הלחץ הזה הופך למצב קבוע - נוצרת שחיקה ביכולות של האדם להתמודד עם הלחץ הזה.
בהרצאה נברר מהו לחץ, נבדוק מה השלבים השונים להתקדמות והתעצמות הלחץ – ועל ידי כך נלמד לזהות לחץ מתקרב.
נעבור על השלבים השונים של הלחץ:
שלב א: אזעקה.
שלב ב: התמודדות (התנגדות).
שלב ג: תשישות.
נשוחח על נושא מהי שחיקה ואיך היא גורמת לתשישות?
נעבור בקצרה על מחקרים בנושא השחיקה מה הגורמים לכך, מצד שני נבדוק מהם הדרכים לזהות את השחיקה – על מנת לדעת להימנע מכך ולחיות נוח יותר.
בהרצאה אני מביא תובנות מתוך מאמרים לאורך ההיסטוריה, כמו כן, נפרט את מודל התגובה של 'סלייה' להתמודדות עם לחץ ושחיקה.
זמן ההרצאה: כשעה עד שעה ורבע.
לחצים והשפעתם על הזיכרון
הרצאה שלישית מתוך סמינר בנושא "שיפור הזיכרון" ההרצאה מחברת פה בין נושא לחץ ושחיקה ובין השפעתם על הזיכרון האנושי.
בהרצאה נברר מהו לחץ וממה נובע? נבדוק מה ההבדל בין 'לחץ' ובין 'מתח'.
נדבר על לחץ חיובי ולחץ שלילי.
בהרצאה אסביר כי לעיתים, התמודדות עם מצבים מסוימים מעלים את סף הלחץ כתוצאה מתוך זיכרון מההיסטוריה האישית במצבי לחץ ומטראומה בעבר.
הלחץ והמתח הן תגובות (חלקן אוטומטיות) הטבועות בזיכרון האנושי. הזיכרון והתגובות הללו נועדו להגביר את הערנות שלנו כחלק מהפעולות ההגנה שלנו על עצמנו אותן היינו מבצעים בעבר כאשר חיינו בטבע.
הקונפליקט בין החיים בסביבה מודרנית ובין הרצון "החייתי" שלנו לפעול כמו בעבר, משפיעה על הזיכרון בכלל ועל זיכרון העבודה שלנו בפרט.
בהמשך נפרט מה השפעתו של הלחץ על מערכות חיינו וניתן טיפים להתמודדות עם הלחץ.
משך ההרצאה: כשעה.
בהרצאה נברר מהו לחץ וממה נובע? נבדוק מה ההבדל בין 'לחץ' ובין 'מתח'.
נדבר על לחץ חיובי ולחץ שלילי.
בהרצאה אסביר כי לעיתים, התמודדות עם מצבים מסוימים מעלים את סף הלחץ כתוצאה מתוך זיכרון מההיסטוריה האישית במצבי לחץ ומטראומה בעבר.
הלחץ והמתח הן תגובות (חלקן אוטומטיות) הטבועות בזיכרון האנושי. הזיכרון והתגובות הללו נועדו להגביר את הערנות שלנו כחלק מהפעולות ההגנה שלנו על עצמנו אותן היינו מבצעים בעבר כאשר חיינו בטבע.
הקונפליקט בין החיים בסביבה מודרנית ובין הרצון "החייתי" שלנו לפעול כמו בעבר, משפיעה על הזיכרון בכלל ועל זיכרון העבודה שלנו בפרט.
בהמשך נפרט מה השפעתו של הלחץ על מערכות חיינו וניתן טיפים להתמודדות עם הלחץ.
משך ההרצאה: כשעה.
המנהל כחונך וכמאמן
ההרצאה עוסקת במנהיגות וניהול צוות העובדים.
מה ההבדל בין מנהיגות ובין שילטון? מה נדרש מאדם כבדי להפוך למנהיג.
אציג את המודל המשולש:
אישיות מיוחדת של האדם.
נסיבות ותנאים מיוחדים המאפשרים מנהיגותו של המנהיג.
נכונות הקבוצה לקבל את המנהיג.
מהן תכונות של מנהיגים שונים? נביא דוגמאות מההיסטוריה.
אציג את סוגי המנהיגים השונים - בארגונים גדולים כמו מדינה, בארגונים קטנים יותר כחברה מסחרית, כולל דוגמאות מהשטח.
מתוך ההסברים נוכל להגיע לתובנות מה תפקידם של המנהיגים בארגון להבדיל ממנהלים רגילים. נגדיר יחד עם הקהל את סוגי הסמכות השונים של מנהיגים בצירוף דוגמאות.
אציג את פירמידת הצרכים של אברהם מסלאו, כהסבר לצורך של אנשים להנהיג צוות וקבצת אנשים.
נתאר את התהליך ומאפייני התפתחות הצוות מרגע הקמת הצוות עד למצב של תפקוד עצמאי שלו. כמו כן, נציג את תהליך ההסתגלות לשינוי בתוך הארגון ובאופן עצמאי.
זמן ההרצאה: כ 3 עד 3.5 שעות, ניתן לקיים שתי הרצאות (הרצאות המשך) של כשעה וחצי כל אחת.
אציג את המודל המשולש:
אישיות מיוחדת של האדם.
נסיבות ותנאים מיוחדים המאפשרים מנהיגותו של המנהיג.
נכונות הקבוצה לקבל את המנהיג.
מהן תכונות של מנהיגים שונים? נביא דוגמאות מההיסטוריה.
אציג את סוגי המנהיגים השונים - בארגונים גדולים כמו מדינה, בארגונים קטנים יותר כחברה מסחרית, כולל דוגמאות מהשטח.
מתוך ההסברים נוכל להגיע לתובנות מה תפקידם של המנהיגים בארגון להבדיל ממנהלים רגילים. נגדיר יחד עם הקהל את סוגי הסמכות השונים של מנהיגים בצירוף דוגמאות.
אציג את פירמידת הצרכים של אברהם מסלאו, כהסבר לצורך של אנשים להנהיג צוות וקבצת אנשים.
נתאר את התהליך ומאפייני התפתחות הצוות מרגע הקמת הצוות עד למצב של תפקוד עצמאי שלו. כמו כן, נציג את תהליך ההסתגלות לשינוי בתוך הארגון ובאופן עצמאי.
זמן ההרצאה: כ 3 עד 3.5 שעות, ניתן לקיים שתי הרצאות (הרצאות המשך) של כשעה וחצי כל אחת.
אימון ופיתוח הזיכרון
"רכושו האמיתי של האדם הוא זיכרונו; בשום דבר אחר אינו כה עשיר או כה עני"
- אלכסנדר סמית -
- אלכסנדר סמית -
זיכרון הוא יכולתו של האדם לאגור מידע מהסביבה דרך החושים ובשלב מאוחר יותר האדם יכול לשלוף את ששמר ולהשתמש בו.
לזיכרון חשיבות מכרעת כמעט לכל פעילות קוגניטיבית והוא הכרחי ליכולת ההישרדות. הזיכרון חיוני ליכולת הלמידה בכך שהוא מאפשר לצבור ניסיון וידע מחויות העבר.
(הרצאה ראשונה מתוך סמינר בנושא "שיפור הזיכרון").
ההרצאה מטפלת בזיכרון – איך זוכרים? כיצד שולפים מהזיכרון? איך ממתמודדים עם בעיות בזיכרון בדברים הפשוטים של החיים היום-יומיים? בהרצאה אני מפרט מהם חלקי המוח השונים ומה תפקידו של כל חלק במוח.
מתוך כך נוכל להבין כיצד חלקי המוח השונים שלנו עובדים ובאיזה שיטה המוח שלנו מתייק דברים בזיכרון. נבדוק כמה סוגי זיכרון קיימים. ואיך ניתן להשתמש בסוגי הזיכרון השונים לטובת שיפור הזיכרון שלנו.
נבדוק מה זוכרים בדרך כלל ויותר חשוב מה שוכחים, ולמה?
אסביר מה היא הדרך לבניית סביבת זיכרון שתאפשר לנו לזכור יותר פרטים ובמיוחד לזכור את הדברים החשובים לנו .
ההרצאה כוללת תרגילים והתנסויות בזיכרון העבודה ובזיכרון הקצר וכיצד לזכור את הדברים החשובים לנו. מתוך התרגילים יוכלו המשתתפים להגיע לתובנות אישיות כיצד לשפר את הזיכרון הפרטי שלהם ומה עליהם לעשות על מנת לתרגל הלאה את זיכרונם.
בסיום ההרצאה אתן טיפים לשיפור הזיכרון שלנו.
זמן ההרצאה: כשעה.
לזיכרון חשיבות מכרעת כמעט לכל פעילות קוגניטיבית והוא הכרחי ליכולת ההישרדות. הזיכרון חיוני ליכולת הלמידה בכך שהוא מאפשר לצבור ניסיון וידע מחויות העבר.
(הרצאה ראשונה מתוך סמינר בנושא "שיפור הזיכרון").
ההרצאה מטפלת בזיכרון – איך זוכרים? כיצד שולפים מהזיכרון? איך ממתמודדים עם בעיות בזיכרון בדברים הפשוטים של החיים היום-יומיים? בהרצאה אני מפרט מהם חלקי המוח השונים ומה תפקידו של כל חלק במוח.
מתוך כך נוכל להבין כיצד חלקי המוח השונים שלנו עובדים ובאיזה שיטה המוח שלנו מתייק דברים בזיכרון. נבדוק כמה סוגי זיכרון קיימים. ואיך ניתן להשתמש בסוגי הזיכרון השונים לטובת שיפור הזיכרון שלנו.
נבדוק מה זוכרים בדרך כלל ויותר חשוב מה שוכחים, ולמה?
אסביר מה היא הדרך לבניית סביבת זיכרון שתאפשר לנו לזכור יותר פרטים ובמיוחד לזכור את הדברים החשובים לנו .
ההרצאה כוללת תרגילים והתנסויות בזיכרון העבודה ובזיכרון הקצר וכיצד לזכור את הדברים החשובים לנו. מתוך התרגילים יוכלו המשתתפים להגיע לתובנות אישיות כיצד לשפר את הזיכרון הפרטי שלהם ומה עליהם לעשות על מנת לתרגל הלאה את זיכרונם.
בסיום ההרצאה אתן טיפים לשיפור הזיכרון שלנו.
זמן ההרצאה: כשעה.
כלים למנהל לפיתוח צוות
ועבודת צוות
הרצאה המיועדת לצוות מנהלי ביניים בארגון –
בסדנה נגדיר מה היא ומתי נדרשת עבודת צוות.
אציג איזה מנגנונים ותהליכים מבטיחים תיאום ואפקטיביות בעבודת הצוות ונקבל כמה דוגמאות מעבודת המחלקות של המשתתפים בהרצאה.
נבין את מודל עבודת הצוות האפקטיבית.
נעלה ונעבור על סוגים שוהים של עבודת צוות ובמה היא תלויה.
נלמד הבניה של מנגנוני תיאום בארגון.
נלבן מה גורם לחריקות בעבודת הצוות ונדון בשיטת תגמול הצוות שלא בכסף.
מדבר על ישיבות הצוות ככלי מנהיגותי ואיך לנהל אותך בצורה יעילה.
לסיום מעבור על ה'פאזל האנושי' מודל הטיפוסים השונים.
ה'קונפליקט' - בין עבודה ומשפחה
הקונפליקט שבין העבודה והמשפחה הוא קונפליקט שנובע מהמטלות החשובות שיש לאדם בחייו הבוגרים.
הקונפליקט נוצר כתוצאה מדרישות מקום העבודה בנושא אילוצי זמן ומאמץ ואלה בדרך כלל, באים על חשבון הדרישות של זמן ומאמץ שנדרשים מהעובד/ת בחייו הפרטיים.
הדרישות מנוגדות ומתנגשות ויוצרות לחצים שאינם מאוזנים בין העבודה לבין משפחה בו זמנית.
ההרצאה מדברת על אנשים העובדים שעות ארוכות ומוטרדים מהלחץ שהם נמצאים בו - מתוך הקונפליקט של הרצון להיות עם המשפחה ומצד שני רצון להצטיין בעבודה.
בהרצאה נבדוק מהי אינטליגנציה שכלית ואינטליגנציה רגשית, נבדוק כיצד מיישמים את סוגי האינטליגנציה השונים בעיקר בפתרון קונפליקטים. נגדיר מהו קונפליקט, נבחן מה הגורמים ללחץ שנובע ממנו.
ניכנס לקונפליקט שבין משפחה והעבודה. ונציע פתרונות אפשריים.
נעלה תיאורי מצב של קונפליקט וננהל דיון מה האפשרויות השונות לפתרון הקונפליקט המתואר. נדון באפשרויות של שינוי תפיסה כחלק מההתמודדות עם הקונפליקט.
זמן ההרצאה: כשעה עד שעה וחצי.
הדרישות מנוגדות ומתנגשות ויוצרות לחצים שאינם מאוזנים בין העבודה לבין משפחה בו זמנית.
ההרצאה מדברת על אנשים העובדים שעות ארוכות ומוטרדים מהלחץ שהם נמצאים בו - מתוך הקונפליקט של הרצון להיות עם המשפחה ומצד שני רצון להצטיין בעבודה.
בהרצאה נבדוק מהי אינטליגנציה שכלית ואינטליגנציה רגשית, נבדוק כיצד מיישמים את סוגי האינטליגנציה השונים בעיקר בפתרון קונפליקטים. נגדיר מהו קונפליקט, נבחן מה הגורמים ללחץ שנובע ממנו.
ניכנס לקונפליקט שבין משפחה והעבודה. ונציע פתרונות אפשריים.
נעלה תיאורי מצב של קונפליקט וננהל דיון מה האפשרויות השונות לפתרון הקונפליקט המתואר. נדון באפשרויות של שינוי תפיסה כחלק מההתמודדות עם הקונפליקט.
זמן ההרצאה: כשעה עד שעה וחצי.
מקומה של המילה בתקשורת
קשה להעלות על הדעת פעילות אנושית כלשהי שאינה פעילות הקשורה בתקשורת. אנו עוסקים בתקשורת כאשר אנו צופים בטלוויזיה נוהגים ברכב, כאשר אנו מעיינים בעיתון, כאשר אנו מסמנים לאוטובוס שיעצור וכשאנחנו מזמינים ארוחה במסעדה. כל הפעילויות הללו מערבות תהליך של יצירת משמעות וכולן מבוססות על צירוף מלים למשפטים. (הרצאה שלישית בסמינר תקשורת)
בהרצאה נבדוק מהם מושגים שונים בנושא התקשורת כגון : מלה, מורפמה, תקשורת.
נתמקד ראשית מה היא בכלל המלה ונברר את חשיבותה כאבן בסיס ויסוד בתקשורת.
נגדיר מהי מלה – לפי הגדרות כגון אורתוגרפיה, פונולוגיה, סמנטיקה ועוד.
המשך נדון ביחד עם הקהל בסוגיה מהי תקשורת בכלל? איזה סוגי תקשורת קיימים? באיזה אמצעי תקשורת נוכל להשתמש? מתי?
נעבור על סוגי התקשרות השונים כולל דוגמאות (תקשורת בין אישית. *תקשורת להמונים. *תקשורת מפעילה/מניעה. *תקשורת כתובה. *תקשורת אלקטרונית. *תקשורת שיווקית. *תקשורת נתונים.
נרכז מידע על אמצעי התקשורת השונים הקיימים . נבדוק יחד כיצד ניתן לשפר תקשורת בין אם בהקשבה ממוקדת ואם בשימוש במלים ממוקדות המתאימות לשומע.
נעבור על ההיסטוריה של התקשורת לאורך השנים . בהרצאה נציג את מודל "אפרת" ואיך ניתן לעשות בו שימוש לטובת תקשורת בונה ויעילה.
לסיום נציג את מודל "שאנון וויבר לתקשורת- אבי תורת האינפורמציה: שיטת קידוד המבוססת על 6 חלקים:
מקור מידע, קידוד, כלי המסר, מקבל המסר, פענוח והיעד.
זמן ההרצאה כשעה וחצי עד שעתיים.
נתמקד ראשית מה היא בכלל המלה ונברר את חשיבותה כאבן בסיס ויסוד בתקשורת.
נגדיר מהי מלה – לפי הגדרות כגון אורתוגרפיה, פונולוגיה, סמנטיקה ועוד.
המשך נדון ביחד עם הקהל בסוגיה מהי תקשורת בכלל? איזה סוגי תקשורת קיימים? באיזה אמצעי תקשורת נוכל להשתמש? מתי?
נעבור על סוגי התקשרות השונים כולל דוגמאות (תקשורת בין אישית. *תקשורת להמונים. *תקשורת מפעילה/מניעה. *תקשורת כתובה. *תקשורת אלקטרונית. *תקשורת שיווקית. *תקשורת נתונים.
נרכז מידע על אמצעי התקשורת השונים הקיימים . נבדוק יחד כיצד ניתן לשפר תקשורת בין אם בהקשבה ממוקדת ואם בשימוש במלים ממוקדות המתאימות לשומע.
נעבור על ההיסטוריה של התקשורת לאורך השנים . בהרצאה נציג את מודל "אפרת" ואיך ניתן לעשות בו שימוש לטובת תקשורת בונה ויעילה.
לסיום נציג את מודל "שאנון וויבר לתקשורת- אבי תורת האינפורמציה: שיטת קידוד המבוססת על 6 חלקים:
מקור מידע, קידוד, כלי המסר, מקבל המסר, פענוח והיעד.
זמן ההרצאה כשעה וחצי עד שעתיים.
להכין פרזנטציה מנצחת
ההצגה הטובה בעיר!
היתרונות בהעמדה של פרזנטציה מנצחת ברורים – אבל איך עושים זאת? איך נעמוד מול הקהל או מול הבוחנים שלנו ומה עלינו לעשות על מנת שהפרזנטציה "תעבור" חלק ותצליח? איך להציג בפרזנטציה?
בהרצאה נלמד מה השלבים שיש להכין לפני שניגשים להכנת הרצאה. כמובן נשאל את עצמנו מה אנו רוצים להציג.
נשאל 4 שאלות בסיסיות אותן יש לשאול את עצמנו על מנת להבין למה יש לשאוף בהרצאה.
במהלך ההרצאה נפרט מה עלינו לעשות בזמן בניית המצגת. איך עלינו להתכונן להרצאה מבחינת שפת הגוף, נעבור על 10 הדברות לניהול פרזנטציה מנצחת. איך עלינו להתכונן לקראת ההרצאה עצמה במקום בו היא מתקיימת.
נעבוד על איך מכינים תוכנית מגירה למקרה שאחד העזרים לא יעבוד לנו בזמן ההרצאה. נלמד להשתמש בקול ובשפת הגוף כדי לאושש את ולגבות את התוכן הנאמר.
לקראת סיום ההרצאה נציג סרטון המדגים הרצאה מנצחת ונבחן למה היא כזאת מנצחת. הרצאה טובה מורכבת ממה שאתה אומר ואיך שאת אומר את זה. זכור - הקהל שלך הוא בעדך ורוצה שתצליח!
זמן ההרצאה: כשעה עד שעה וחצי.
בהרצאה נלמד מה השלבים שיש להכין לפני שניגשים להכנת הרצאה. כמובן נשאל את עצמנו מה אנו רוצים להציג.
נשאל 4 שאלות בסיסיות אותן יש לשאול את עצמנו על מנת להבין למה יש לשאוף בהרצאה.
במהלך ההרצאה נפרט מה עלינו לעשות בזמן בניית המצגת. איך עלינו להתכונן להרצאה מבחינת שפת הגוף, נעבור על 10 הדברות לניהול פרזנטציה מנצחת. איך עלינו להתכונן לקראת ההרצאה עצמה במקום בו היא מתקיימת.
נעבוד על איך מכינים תוכנית מגירה למקרה שאחד העזרים לא יעבוד לנו בזמן ההרצאה. נלמד להשתמש בקול ובשפת הגוף כדי לאושש את ולגבות את התוכן הנאמר.
לקראת סיום ההרצאה נציג סרטון המדגים הרצאה מנצחת ונבחן למה היא כזאת מנצחת. הרצאה טובה מורכבת ממה שאתה אומר ואיך שאת אומר את זה. זכור - הקהל שלך הוא בעדך ורוצה שתצליח!
זמן ההרצאה: כשעה עד שעה וחצי.
לקוחות ממליצים
לכל מען דבאי.
מבקשת להעביר את התרשמותי מהרצאותיו של רוני המבורגר.
רוני הרצה במהלך השנתיים האחרונות במכללת הגמלאים של אילת.
המכללה מונה כ-100 תלמידים בגילאים 55-90 המגיעים להרחיב דעת ולהשכיל בתחומי עניין שונים.
רוני היה חלק מצוות המרצים המכובד והמקצועי המשתייך למכללה.
התלמידים נתנן את חוות דעתם המאוד משובחת להרצאותיו המעניינות וכן על אישיותו המיוחדת.
ממליצה בחום ובטוחה שכל מי שישמע את הרצאותיו מובטחת לו הנאה בצד למידה.
רוני היקר, אין במילים בפי לתאר את ההרגשה הנפלאה אחרי האימון שערכת לי.
ראשית כל, אתה נגיש, עם אוזן קשבת, יודע להיות מקצועי ואפקטיבי, אך גם אישי וסובייקטיבי במידה המתאימה.
שנית, אתה עזרת לי לקחת צעד אחורה ולהתבונן בעצמי ולהעריך את המצב הקיים ולהבין איך להגיע בהצלחה ליעד המבוקש.
והכל באווירה נעימה ותוך כדי הבנה וכבוד, באדיבות וברגישות.
אני מודה לך מקרה הלב על ההשקעה האדירה.
מאחל לך הצלחות נוספות, כפי שמגיע לאחד כמוך.
ראשית כל, אתה נגיש, עם אוזן קשבת, יודע להיות מקצועי ואפקטיבי, אך גם אישי וסובייקטיבי במידה המתאימה.
שנית, אתה עזרת לי לקחת צעד אחורה ולהתבונן בעצמי ולהעריך את המצב הקיים ולהבין איך להגיע בהצלחה ליעד המבוקש.
והכל באווירה נעימה ותוך כדי הבנה וכבוד, באדיבות וברגישות.
אני מודה לך מקרה הלב על ההשקעה האדירה.
מאחל לך הצלחות נוספות, כפי שמגיע לאחד כמוך.
לפני כ-5 שנים, במסגרת אחת הסדנאות תחת קורת גג של לשכת המאמנים בישראל הכרתי את רוני שהיה אחד המשתתפים.
רוני הוא מאמן, יועץ ומנחה קבוצות רגיש, אינטליגנטי , מאד מנוסה ובלט בקבוצה בהערותיו שתמיד נתנו כבוד לזולת ויחד עם זה חידשו, העצימו ויצרו עניין וסקרנות להמשך הלמידה.
מאז הסדנא, רוני ממשיך להתייעץ איתי מידי פעם כאשר בונה סדנאות חדשות ומחפש חדשנות ואתגרים.
לאורך כל השנים אני מזהה אצלו מאפיינים של אדם רציני, אחראי, שלא שוקט על שמריו. שואל שאלות, מחפש אתגרים ותשובות חדשות, שוקל דברים בבגרות ולעומק מתוך התבוננות בגורמים השונים שישפיעו על עבודתו ועל התפתחות הקבוצה או המתאמן היחיד שמולו.
אני חושב שכל ארגון שיעסיק אותו יזכה באדם נפלא שימלא בנאמנות, במסירות ובהצלחה כל משימה שייקח על עצמו ואני ממליץ עליו בחום.
אשמח לעמוד לרשות כל מי שישקול לשכור בשרותיו של רוני.
בתאריך ה7.10 התקיימה סדנת מטה מפקדים באוגמ"ר 80, שמטרתה הייתה גיבוש היעדים והעקרונות המובילים של התרבות הארגונית באוגדה.
במסגרת הסדנה הדו-יומית בוצעה פעילות ODT, אשר היוותה את יריית הפתיחה למפגש המפקדים שמטרותיה המרכזיות היו:
• גיבוש צוות עבודה יעיל ואפקטיבי ותוך כך יצירת שפה משותפת ומרחב פעולה פורה.
• שיקוף תמונת מצב תפקודית בהקשרים הארגוניים הרכים, אשר יציפו תובנות והבנות שיהוו כלי עבודה וזאת האינטראקציה החברתית. הפעילות שהונחתה על ידי רוני, כאשר במהלכה בוצעו מספר תרגילים ומשימות שהביאו לידי ביטוי את הדינמיקה ואת האינטראקציה החברתית. במהלך היום הצליח רוני להפעיל את האנשים וליצור עניין ואתגר בכל משימה ולהביא את עצמו לפעילות ובכך להוציא מהמפקדים את המיטב. באמצעות המשימות השכיל רוני למצות את התרגיל ולהציף את התובנות ויחד עם זאת לקשור את ההבנות האלו לעשייה הצבאית של האוגדה כאשר הבנות ותובנות אלו שימשו את הפורום בהמשך היומיים. פעיות ה-ODT הועברה באופן חוויתי וכיפי אך יחד עם זאת ברצינות הראויה, רוני בעל רגישות החזיק את היום וידע לחוש את האנשים ולהבין מתי אפשר לדחוף ולדרוש ומתי לשחרר ולהרפות- "אומנות" זו היא שהביאה להצלחה שהיום. בהזדמנות זו אני מעוניין להודות לרוני בשמי ובשם המפקדים באוגדה, על פעילות מלמדת, מפרה, מפתחת ומקדמת.
• גיבוש צוות עבודה יעיל ואפקטיבי ותוך כך יצירת שפה משותפת ומרחב פעולה פורה.
• שיקוף תמונת מצב תפקודית בהקשרים הארגוניים הרכים, אשר יציפו תובנות והבנות שיהוו כלי עבודה וזאת האינטראקציה החברתית. הפעילות שהונחתה על ידי רוני, כאשר במהלכה בוצעו מספר תרגילים ומשימות שהביאו לידי ביטוי את הדינמיקה ואת האינטראקציה החברתית. במהלך היום הצליח רוני להפעיל את האנשים וליצור עניין ואתגר בכל משימה ולהביא את עצמו לפעילות ובכך להוציא מהמפקדים את המיטב. באמצעות המשימות השכיל רוני למצות את התרגיל ולהציף את התובנות ויחד עם זאת לקשור את ההבנות האלו לעשייה הצבאית של האוגדה כאשר הבנות ותובנות אלו שימשו את הפורום בהמשך היומיים. פעיות ה-ODT הועברה באופן חוויתי וכיפי אך יחד עם זאת ברצינות הראויה, רוני בעל רגישות החזיק את היום וידע לחוש את האנשים ולהבין מתי אפשר לדחוף ולדרוש ומתי לשחרר ולהרפות- "אומנות" זו היא שהביאה להצלחה שהיום. בהזדמנות זו אני מעוניין להודות לרוני בשמי ובשם המפקדים באוגדה, על פעילות מלמדת, מפרה, מפתחת ומקדמת.
רון בנה והעביר במסגרת מכללת אילת בשיתוף עם מכללת רידמן באילת קורס מאמנים בן 151 שעות אותו הדריך ברובו ובמסגרתו הסמיך 11 מאמנים חדשים.
רון היה מנחה מוביל במסגרת מכללת אילת יחד עם בי"ס 'עוצמה' בקורס מאמנים נוסף בו כמובן גם הדריך ברוב השיעורים.
לאורך השנים הרצה רון במסגרת חברת 'חוויה וידע' שבבעלותי ובמסגרת 'מכללת אילת' בקורסים שונים.
ברצוני לציין כי הרצאותיו מרתקות ויסודיות רון זכה לשבחים רבים. רון מגיע להרצאה ולהוראה מוכן עם הציוד הנדרש.
התגובות של הקהל להרצאותיו ולקורסים אותם הוא מעביר – מצוינות. הן מאותרות במקצועיות,יצירתיות ויכולת לסחוף קהל. כמו כן בתום כל הרצאה, הידע שהוא מעביר מוטמע היטב .
רון היה מנחה מוביל במסגרת מכללת אילת יחד עם בי"ס 'עוצמה' בקורס מאמנים נוסף בו כמובן גם הדריך ברוב השיעורים.
לאורך השנים הרצה רון במסגרת חברת 'חוויה וידע' שבבעלותי ובמסגרת 'מכללת אילת' בקורסים שונים.
ברצוני לציין כי הרצאותיו מרתקות ויסודיות רון זכה לשבחים רבים. רון מגיע להרצאה ולהוראה מוכן עם הציוד הנדרש.
התגובות של הקהל להרצאותיו ולקורסים אותם הוא מעביר – מצוינות. הן מאותרות במקצועיות,יצירתיות ויכולת לסחוף קהל. כמו כן בתום כל הרצאה, הידע שהוא מעביר מוטמע היטב .
הקודם
הבא